Des de fa uns quants anys participo en projectes pedagògics on el Teatre, les arts i altres disciplines hi tenen un espai important. Són escoles i espais educatius amb ganes d’introduir el Teatre a l’aula com a recurs pedagògic. Mestres, acompanyants i gent de les arts escèniques que creuen que això és possible i que treballen cada curs per acomodar-ho i adaptar-ho als nens i nenes de cada centre.
CREACIÓ LLIBERTAT EXPRESSIÓ
Últimament corren aires nous, maneres diferents i obertes de plantejar-se i entendre la educació i la pedagogia. I en aquest mirar ampla hi començen a tenir cabuda tot de disciplines artístiques que poden aportar molt al creixement de cada nen/nena.
L’any 2002 juntament amb la companyia de teatre La Perla 29 de Barcelona i el seu director artístic Oriol Broggi iniciem un projecte d’espectacles per a nens i nenes que ens porta a realitzar des d’aleshores fins avui cinc muntatges teatrals (Històries de Teatre, Rosita història d’una florista, La bona persona, Tot assajant Cyrano i La Julieta) sempre clàssics de teatre que jo mateixa amb l’ajuda de l’Oriol adaptem. Sempre amb la idea que aquestes històries també poden arribar als nens amb la mateixa rigurositat que si ho féssim per a un públic adult. Aquests inicis ens porten on sóm ara, al projecte de La Perla Petita on treballlem amb diverses escoles en propostes pedagògiques teatrals i on ens adaptem al que cada escola necessita. Per a mí molt gratificant i emocionant el projecte amb l’escola La Farga de Salt que vam realitzar els cursos 15/ 16 i 16/17 dins el projecte A Tempo del Festival Temporada Alta de Girona. I també la proposta que l’escola Joan Pelegrí de Barcelona fa anys que tira endavant. La força de tots els mestres implicats per tirar endavant totes aquestes propostes teatrals d’escola fa que m’animin cada any ha continuar amb aquest projecte meu personal.
Cada setmana comparteixo amb els nens i nenes de les famílies de Ca L’Aulet un espai d’expressió lliure, de creativitat a través de tot el que ens ofereix el Teatre. Un espai d’educació viva en plena natura on es converteix també en un espai d’aprenentatge per a mí.
Maneres noves d’entendre l’educació que m’han ajudat i m’ajuden a enfocar les meves activitats de Teatre i la meva relació amb els nens d’una manera diferent, més oberta, més flexible i més fluida.
Són totes aquelles escoles d’Infantil i Primària, equips directius, coordinadors i mestres que cada curs confien en la meva activitat i hem posen les coses fàcils perquè això sigui possible. Hi confien i dónen un espai cada vegada més ampli al Teatre a les seves escoles, perquè observen també els resultats que aquest recurs pot donar als seus nens i nenes.
Escola Fabra- Alella
Escola Salvador Espriu- Badalona
Col.legi Maristes- Girona
Escola Artur Martorell- Badalona
Col.legi Cultural Fluvià- Badalona
Escola Lola Anglada- Tiana
Escola Sinera- Arenys de Mar
Escola Turó del Drac- Canet de Mar
Escola Jaume I- Pineda de Mar
Escola Pia- Mataró
Escola El Pi Gros- Sant Cebrià de Vallalta
Escola Joan Pelegrí- Barcelona
Escola Lola Anglada- Badalona
Escola Pla de l’Avellà- Cabrera de Mar
Escola Vistalegre- Mataró
Espai Ca l’Aulet- Sant Cebrià de Vallalta